miercuri, 25 august 2010

"Mary and Max" (2009)

De multă vreme nu am mai văzut un psihologic bun iar de data asta a venit sub forma unui desen animat de lung metraj. La prima vedere aş fi făcut pariu că nu e genul meu de film dar recomandarea venea de la o persoană "mare", ceea ce a însemnat că trebuia să o onorez. Nu doar că am văzut filmul ci l-am şi trecut pe lista favoritelor. Deşi toată acţiunea se petrece prin psima unor personaje dubioase, sentimentele sunt aceleaşi. Povestea se bazează pe o întâmplare reală şi are ca bază prietenia dintre o fetiţă de 6 ani şi un bărbat trecut de 40. Aceştia se cunosc prin corespondenţă... o corespondenţă care se întinde pe mai mult de 15 ani.

Au fost câteva replici care mi-au plăcut atât de mult încât nu am ezitat să le notez:
  • "Motivul pentru care te iert este pentru că nu eşti perfectă. Eşti imperfectă, la fel ca mine."
  • "Viaţa fiecăruia este ca un trotuar foarte lung. Unele sunt bine pavate. Altele, ca al meu, au crăpături, coji de banane şi mucuri de ţigări. Trotuarul tău este ca al meu, dar probabil nu cu atâtea crăpături. Să sperăm că într-o zi trotuarele noastre se vor întâlni."

2 comentarii: